חיפוש
חיפוש

טרנספורמציה דיגיטלית בתקופת אי ודאות

קרייג לוי

קרייג לוי

שותף מוביל יעוץ לטרנספורמציה דיגיטלית

בתקופה כלכלית מאתגרת אנו מבינים עוד יותר את החשיבות הגדולה והנחיצות של טרנספורמציה דיגיטלית החל משלב ההגדרה וההקמה ועד ניהול ותחזוקה של ה- KPI's המרכזיים עבור העסק.

לפניכם מקבץ של תחומים הנדרשים להתייחסות בהיבט של טרנספורמציה דיגיטלית:

  1. חוסן תפעולי
    • תקופת מיתון: פתרונות דיגיטליים משפרים את היעילות התפעולית, ומסייעים לארגונים להשתמש בפחות משאבים.
    • בזמן מלחמה: כלים דיגיטליים יכולים לסייע בשמירה על פעולות חיוניות גם בסביבות מאתגרות ומשובשות ולתרום לחוסן המבצעי.
  2. אופטימיזציה של עלויות
    • בתקופת מיתון: טרנספורמציה דיגיטלית מובילה לעתים קרובות לחיסכון בעלויות, באמצעות אופטימיזציה של תהליכים ואוטומציה.
    • בזמן מלחמה: פתרונות דיגיטליים חסכוניים הופכים חיוניים עבור ארגונים המתמודדים עם מגבלות תקציב או מחסור במשאבים.
  3. יכולת הסתגלות וגמישות
    • תקופת מיתון: טכנולוגיות דיגיטליות מאפשרות לעסקים את היכולת לשנות כיוון ולהסתגל לתנאי השוק המשתנים במהירות.
    • בזמן מלחמה: בעתות חירום גמישות של פעולות ותהליכים היא חיונית. כלים דיגיטליים מאפשרים את הזריזות הדרושה כדי לנווט בתקופה של אי ודאות.
  4. מעורבות לקוחות ונאמנות
    • בתקופת מיתון: טכנולוגיה דיגיטלית מסייעת לעסקים לשמור על קשר הדוק עם הלקוחות.
    • בזמן מלחמה: ניתן לשמר או לבנות מחדש את אמון הלקוחות באמצעות תקשורת דיגיטלית יעילה ומתן שירותים.
  5. קבלת החלטות מבוססת נתונים
    • בתקופת מיתון: קבלת החלטות מושכלת היא קריטית להתמודדות עם אתגרים כלכליים. באמצעות כלים דיגיטליים ניתן לנתח נתונים ולקבל תובנות חשובות.
    • בזמן מלחמה: מקבלי החלטות יכולים להשתמש בנתונים כדי לתכנן אסטרטגיה ולהגיב ביעילות למצבים דינמיים ומורכבים ומציאות משתנה בקצב מהיר.
  6. השלכות הומניטריות וחברתיות
    • בתקופת מיתון: פתרונות דיגיטליים יכולים לתמוך ביוזמות חברתיות ובמאמצים הומניטריים, ולטפח תחושה של אחריות תאגידית.
    • בזמן מלחמה: כלים דיגיטליים עשויים למלא תפקיד מרכזי בהנגשת המסרים, חלוקת הסיוע ותמיכה בקהילה.

כל אחד מהתחומים הנ"ל שזור בשני ויש להם השפעה הדדית חזקה זה על זה. לכן, נדרשת ראיה הוליסטית המקשרת בין התחומים ומייצרת פתרונות משולבים.

בעתות חרום ומשבר הצורך בשילוב הדיגיטציה בעסקים מתעצם ונפתח חלון הזדמנויות עבור ארגונים להשקיע בטכנולוגיה, על מנת להשיג הצלחה בכל אחד מהתחומים שצוינו לעיל.

בכדי לשרוד את התקופה המאתגרת הזאת, ארגונים חייבים להטמיע כלים טכנולוגיים שיאפשרו להם לייצר שלושה גורמי מפתח הכרחיים: נגישות ללא תלות באינטראקציה פיסית, יעילות בניהול המשאבים וחיסכון בעלויות.

בנוסף, אנו למודי ניסיון מתקופת הקורונה, שבעתות חירום הפתיחות והמוכנות של אנשים להתנסות ולהשתמש בכלים דיגיטליים עולה.

ארגונים שטרם השקיעו בתחום הדיגיטל, וינצלו את ההזדמנות לכניסה מהירה לתחום, יוכלו ללמוד מניסיון החלוצים והארגונים שהקדימו אותם. כמו כן יוכלו להנות מן האפשרות להטמיע כלים וטכנולוגיות בוגרים ומתקדמים יותר ו/או מן האפשרות להיכנס לאזורים בהם השיפור / ההתייעלות יהיו המהירים והאפקטיביים ביותר.

גם ארגונים שכבר השכילו להשקיע השקעה ראשונית בתחום הדיגיטל, על מנת לשרוד את התקופה הזאת, מחוייבים לנתח ולבחון שאכן היכולות הדיגיטליות שלהם תואמות את שלושת גורמי המפתח להצלחה שצוינו. יש לבצע תיעדוף של גורמי המפתח בהתאם למטרות העסקיות וצרכי הארגון ולהגדיר את ה- KPI's באופן שיאפשר את מקסימום היכולות.

השאיפה היא לבסס את הטכנולוגיה כך שתהיה הלב הפועם והחמצן של הפעילות העסקית ולא רק כערוץ תקשורת עיקרי עם הלקוחות. בכדי להשיג זאת יש לבנות את המודל העסקי, המבנה והתהליכים הארגוניים סביב הטכנולוגיה, כך שתהיה הלימה והתאמה מלאה ביניהם.

לפרטים נוספים

קרייג לוי

Scroll to Top