חיפוש
חיפוש

כיצד בינה מלאכותית יכולה לשנות את האופן שבו אנחנו מאפיינים ומפתחים נקודות מגע וממשקים דיגיטליים?

Picture of ניסן גרייזל

ניסן גרייזל

Head of Innovation and Experience Design

ממשקים דיגיטליים מהווים, בחלק גדול ממסעות הלקוח, שערי כניסה למסעות לקוח שלמים של חשיפה, רכישה, קבלת שירות וכיוב׳. כיום קשה לארגונים לנהל שיח מאוד אישי מול כל אחד ואחת מהלקוחות עקב השונות הדמוגרפית הגבוהה בין הלקוחות, הסטטוס הרגשי היחודי, ההיסטוריה האישית ועוד. לכן נכסים דיגיטליים נוצרו ברוב המקרים כמענה טוב מספיק למרבית תרחישי השימוש. כל זה הולך להשתנות עם הופעתו של ה- Generative AI, שמסתמן ככלי משמעותי ביכולת של ארגון לייצר עבור כל אחד מאיתנו בדיוק את מה שהוא/היא זקוקים לו:

  • פרסונליזציה – מילת באזז מוכרת שמייצגת עיבוד מידע על לקוחות, העדפות, דפוסי התנהגות וצריכה, לטובת הצגת מבנה אתר ותמהיל מוצרים ייחודי המותאמים למידתו של הלקוח (Segment of One). בעבר זה היה מודל תיאורטי, אבל כיום, לאור ההכרות עם הלקוח והנגשת דאטה תומך, הכלי יכול להתאים את מבנה האתר או האפליקציה (למשל), את השפה (שפה זרה, שפה פשוטה…), בחירת קטלוג מוצרים להצגה (ואפילו תמחור המוצרים שהוא ייחודי לכל אחד מאיתנו), התכנים והעיצוב של הממשק לפי היסטוריית השימוש וההתנהגות של הלקוח בזמן אמיתי. לכל אחד את מה שהוא/היא צריכים, והכל ב-scale.
  • Predictive Interfaces – על בסיס אותו מידע היסטורי, הכלים החדשים ידעו אף לחזות את הסיבה שבגינה מבקש לקוח להשתמש בממשק מרגע הכניסה אליו, ולמקד את התכנים בדיוק לצורך החזוי, מבלי להטריח אותו במידע נוסף. מתי בפעם האחרונה נכנסתם לאתר הבנק ובו הופיע רק מוצר/שירות אחד, זה שאתם בדיוק ביקשתם לצרוך? בכך נעשה למעשה היפוך שבו הלקוח אינו הגורם שבאחריותו לאתר את מה שהוא זקוק לו בנכסי הארגון, אלא הארגון הוא זה שעושה מאמץ להציף את מה שלדעתו נדרש ללקוח.
  • ניתוח רגשי – בזמן השימוש בממשקים דיגיטליים, כלי ה- Gen AI יכולים לנתח את הממדים הרגשיים באינטראקציית הלקוח מתוך ניתוח הקול, טקסט וראית מכונה, להתאים את הממשק בהתאם ובכך לשדרג את  שרות הלקוחות. פרצוף זועף? קול המביע תסכול? אסקלציה מהירה לדרג מנהל לטובת גישור על פערים ומתן מענה מלא ואפקטיבי. טון השיחה קליל ומבודח? יכול להתבצע שינוי מהיר של סגנון ההתנסחות והשימוש באלמנטים חזותיים של הממשק לכזה שמרגיש אינטימי וידידותי יותר.

גם בצד הארגון, עבור מאפייני ומעצבי הממשק, הכלים המתקדמים של Gen AI יכולים לאפשר עבודה מהירה וחכמה יותר:

  • אפיון מהיר – מאחר והכלים החדשים יכולים לשמש כ״מאפיין מנוסה״, המכיר מספר רב של קונבנציות ותבניות עבודה, ניתן לצפות שהכלים החדשים יוכלו לאפיין באופן מידי ממשקים שלמים על בסיס פרומפטים פשוטים. גם תוצרים נוספים בתהליך המשמשים כבסיס לשיח מול בעלי ענין נוספים (כגון יצירת מסמכי אפיון פונקציונלי) ניתן יהיה לחולל בבקשה פשוטה ובכך לחסוך עשרות שעות עבודה.
  • ניהול מערכות עיצוב (Design Systems) – אחד הנכסים המורכבים לניהול עבור ארגוני מוצר הוא מערכת העיצוב שמהווה תשתית לכל ממשק קיים ועתידי. זהו הבסיס האחיד שמכתיב לארגון את החוקיות הנדרשת בכדי לשמר על זהות המותג לרוחב כלל הנכסים הדיגיטליים של הארגון. מאחר ותרחישי השימוש נמצאים בשינוי תמידי (אירועים שדורשים תגובה, שינויים מוצריים וכיוב׳), עובדה שמצריכה עדכון מתמיד והרחבות נדרשות למערכת העיצוב, הכלים המתקדמים יוכלו להשלים את החסר בלחיצת כפתור.

לסיכום: שילוב כלים מתקדמים יכול לשמש כזרז למהפיכה דרמטית באופן שבו יוצרים ומשתמשים בממשקים דיגיטליים. מהפיכה שמייצגת למעשה את סופו של הממשק האחיד ומרמזת על הופעתו של הממשק האישי והייחודי. ניתן רק לשער את האדוות שישפיעו על עולמות השיווק, המכירות והשירות בעקבות כך, אך ניתן להעריך שלמרות האתגרים שאנחנו עלולים להתקל בהם, קיים פוטנציאל חיובי עצום ליצירת עולם מתקשר יותר עבור כל אחד ואחת מאיתנו.

לפרטים נוספים

ניסן גרייזל

Scroll to Top